Pretraga
Nalazač guma Nalazač prodavaca

Pravilno naduvavanje

S pravom količinom vazdušnog pritiska vaše će gume bolje raditi, duže će trajati i uštedeće gorivo. „Pravu količinu” vazdušnog pritiska za originalnu opremu ili gume iste veličine određuje proizvođač vozila i može biti različita za prednje i zadnje gume. Proverite kod vašeg Toyo distributera ili prodavca ako zamenske gume na vašem vozilu nisu više iste veličine kao originalne gume. 

 
Gde naći ispravan pritisak naduvavanja originalne opreme 
 
Naći ćete preporučen pritisak na pločici ili na nalepnici na dovratku, u pregratku ili pored čepa rezervoara. Ako vaše vozilo nema pločicu, pogledajte vlasnički priručnik ili pitajte proizvođača vozila, proizvođača guma ili prodavca guma iz vašeg kraja. Pločica na gumi govori vam maksimalno opterećenje vozila, pritisak nevoženih guma i veličinu guma preporučenu od strane proizvođača vozila.  
 

 
Korišćenje merača pritiska guma  
 
Ne možete reći samo gledanjem kada su gume izduvane ili slabo naduvane. Uvek koristite tačan merač pritiska guma da odredite svoj pritisak guma. 
 

 
Kada poveriti pritisak guma 
 
Proverite pritisak naduvavanja (uključujući rezervnu) bar jednom mesečno i pre svakog dugog putovanja. Gume moraju biti proverene kada su nekorišćene (pre no što pređu kilometar i po). Ako morate da vozite preko 1,5 km zbog vazduha, izmerite i upišite količinu nedovoljne naduvanosti svake gume. Po stizanju u servis, ponovo izmerite naduvanost svake gume i ako se pritisak povećao, podesite iznos potrebnog dodatnog vazdušnog pritiska. Na primer, ako bi pritisak na hladno trebalo da je 35 PSI, pritisak na hladno bio je 28 PSI. a trenutni je pritisak 33 PSI, treba da naduvate tople gume do 40 PSI i ponovo ih proverite kada se ohlade. 
 

 
Kako gume gube pritisak?
 
Gume gube pritisak prirodno kroz postupak propustljivosti gasa. Promene u spoljnoj temperaturi mogu uticati na stopu po kojoj gume gube vazduh. Ova promena izraženija je po toplom vremenu. Uopšteno govoreći, guma će izgubiti 0,07 do 0,13 bara vazdušnog pritiska mesečno po hladnom vremenu ili čak i više po toplom vremenu. Zapamtite, nedovoljna naduvanost vodeći je uzrok kvara guma, pa redovno proveravajte pritisak naduvanosti.  
 

 
Ostali saveti  
 
Nikada „ne ispuštajte” ili smanjujte vazdušni pritisak kada su gume ugrejane. Normalno je da pritisak raste kao posledica vožnje.  
 
Obezbedite da su svi ventili guma i produžeci opremljeni kapicama ventila sa gumenim zaptivačima da ne puštaju prljavštinu i vlagu. Nek vam ugrade nov sklop ventila kad god se guma zameni. 
 
Nedovoljno naduvavanje ili preopterećenje stvaraju prekomernu toplotu i mogu da dovedu do kvara gume, što može da vodi do oštećenja vozila i/ili ozbiljne povrede ili smrti.